Vår hjemmearena er Ingierkollen Slalåmsenter syd for Kolbotn sentrum.

Med ca. 250 medlemmer er vi en klubb med et høyt aktivitetsnivå gjennom hele året.

Klubbens formål er å fremme alpin-idrett i sunne former, ved samarbeid og vennskap. Tilbudene spenner fra nybegynnerkurs og alpinskole for barn og privattimer, til trening og konkurranse for de aller ivrigste. Barna trener i aldersinndelte grupper fordelt på u08 (5 – 7 år), u10 (8-9 år), u12 (10 – 11 år), u14 (12 – 13 år) og u16 (14 – 15 år). Hvert trinn har trening som er tilpasset barnas alder i tråd med anbefalinger fra Norges Skiforbund.

Våre trenere holder et høyt nivå, deltar i front på faglig utvikling og søker fagkompetanse på alle nivåer.

Klubben er blant de mest aktive når det gjelder arrangement innen Norges Skiforbund og Oslo Skikrets.
IRS samarbeider også med andre klubber om treningssamlinger og renn.
Mange av våre løpere har valgt skigymnas etter aktive år i klubben.

Klubben drives av foreldres innsats, treningskontingent, kioskdrift og sponsorinntekter.
Ta gjerne kontakt med oss om du lurer på noe.

Vi ønsker deg hjertelig velkommen,

Hilsen IRS-leder

Christian Jæger